Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789052618104 |
Voor het succes van een onderneming is de organisatiecultuur een niet te onderschatten factor. Tegelijk is die cultuur iets waarop men moeilijk greep krijgt en dat men niet zo makkelijk verandert. Des te belangrijker is het dat managers, organisatieadviseurs en onderzoekers inzicht krijgen in de organisatiecultuur en de middelen kennen om veranderingen soepel te laten verlopen. Dit boek schetst een theoretisch kader van verschillende typen organisatieculturen. Aan de orde komen vragen als: welke klassieke typen kunnen we onderscheiden? Welke cultuur past het beste bij welke organisatie? Welke vorm van leiderschap hoort daarbij? Daarnaast biedt het een compleet instrumentarium voor het onderzoeken van zowel de eigen organisatiecultuur als de bekwaamheid van het management. In aansluiting hierop bevat het boek een uitgebreid praktisch gedeelte. Hierin vindt u een systematische strategie voor verandering van de organisatiecultuur op zowel individueel als organisatieniveau. Op basis van hun indrukwekkende professionele ervaring hebben de auteurs dan ook niet alleen een helder boek geschreven op het thema organisatiecultuur; het is tevens een praktisch werkboek waarmee u direct aan de slag kunt. Robert E. Quinn is verbonden aan de Graduate School of Business van de University of Michigan. Hij heeft een groot aantal boeken op zijn naam staan, waaronder Persoonlijk meesterschap in management (1998), Handboek managementvaardigheden (1997) en Diepgaande verandering (1996). Zijn model van concurrerende waarden heeft zijn nut bewezen in een verscheidenheid van ondernemingen overal ter wereld, onder andere bij enkele Nederlandse multinationals. Kim S. Cameron is verbonden aan de Marriott School of Management van Brigham Young University . Hij adviseert multinationale ondernemingen, overheids- en onderwijsinstellingen op het gebied van veranderingsmanagement en organisatieculturen.